Eyvah Akış Şemaları Karışmış konusunda; elektronik ortamda akış şeması çizme, bir algoritma için birden fazla akış şeması oluşturabilme, bir algoritmayı test ederek hata ayıklama konuları anlatılmaktadır.
1- Tavşan ve Havuç
Sizlerle hedefe ulaşmak için farklı akış şemaları oluşturabileceğimiz bir oyun oynayacağız. Oyunun kuralları şu şekilde:
- Görseldeki alanda rastgele bir noktaya tavşan, havuç ve engel (kuyu) yerleştirilecek.
- Tavşanı, engele düşmeden havuca ulaştıracak algoitmayı yazmalısınız.
- Süreniz 1 dakikadır.
- Başla ve Bitir komutlarını yazmalı, algoritma yazma kurallarına uymalısınız. Aksi takdirde algoritmanız geçersiz sayılacaktır.
Örnek Oyun:
Şimdi aşağıda verilen şemalara göre tavşanı havuca ulaştıran akış şemaları oluşturun.
2- Eyvah Akış Şemaları Karışmış
Karışık şekilde verilmiş akış şemalarını sıralama etkinliği yapacağız. 3 farklı senaryo ve bu senaryoların karışık şekilde verilmiş akış şeması parçaları var. Göreviniz, senaryoya göre uygun akış şemalarını oluşturmak. Etkinliği bireysel olarak yapabileceğiniz gibi bir arkadaşınıla beraber de yapabilirsiniz. Yalnız önemli bir uyarı; karışık verilen akış şemalarının içinde sizi yanıltmak için konulmuş hatalı şekiller ve yanlış parçalar da var. Senaryoları dikkatlice okuyun ve bu parçaları kullanmamaya çalışın.
SENARYOLAR
Senaryo 1: Alperen 8. sınıfa giden bir öğrencidir. Alperen’in annesi sadece cumartesi akşamı 23.00’te uyumasına izin vermekte diğer günlerde ise 21.00’de uyumasını istemektedir. Alperen cep telefonuna uyku saatini hatırlatması için bir hatırlatıcı eklemiştir. Bu hatırlatıcının çalışmasına ait akış şemasını oluşturunuz.
Senaryo 2: Nilüfer babasıyla birlikte bindiği asansörde ‘Max. 250 kg’ yazısını okumuş ve babasına bunun ne anlama geldiğini sormuştur. Babası asansörün en fazla 250 kg yük taşıyabildiğini, asansörde 250 kg’dan fazla ağırlık olduğunda ise çalışmadığını belirtmiştir. Siz de asansörün çalışma biçimini anlatan bir akış şeması oluşturunuz.
Senaryo 3: Ahmet Bey oğlu Mert’e oynaması için bir bilgisayar oyunu almıştır. Bilgisayar oyununun üzerinde 10 yaş ve üzeri yazmaktadır. Mert 11 yaşında olduğu için oyunu bilgisayarına kurarak oynamaya başlar. Mert’in 8 yaşındaki kardeşi Efe de oyunu merak eder ve abisinin evde olmadığı bir zamanda oyunu açmak ister. Ancak oyun başlamadan önce çıkan ekranda Efe adını ve doğum tarihini yazmak zorundadır. Efe bu bilgileri girer ancak oyun bir türlü başlamaz. Sizce bilgisayar bu durum için nasıl bir akış şeması kullanmıştır?
Dilerseniz alttaki PDF dosyasını kullanarak bu senaryoların çıktısını alabilirsiniz.
KARIŞIK AKIŞ ŞEMALARI
Dilerseniz alttaki PDF dosyasında verilen akış şemalarının doğru sıralamasını defterinize yazabilirsiniz, dilerseniz şemaların çıktısını alıp, akış şeması sembollerini keserek doğru sıralamayı yapabilirsiniz.
Unutmayın, sembolleri doğru sıraya koymak yetmiyor, oklarla sembolleri birleştirmelisiniz. Ayrıca hatalı sembolleri tespit edip bunları kullanmamalısınız.
Bu konuda hazırlanmış bir sunu yok!
Bu konuda hazırlanmış bir test yok!
hocam elinize sağlık