Kaplumbağa Kadar Hızlıyım konusunda; Blockly Kaplumbağa Oyunu ile doğrusal mantık ve yönlendirmeler ile döngü yapısının çalışma biçimi anlatılmaktadır.

1- Kuş Yuvasına Giderken

Bir önceki bölümde neler öğrendiğimizi hatırlayalım:

Bir önceki konuda Blockly ile Kuş oyunu oynamıştık. Kuş oyununun seviyelerini geçmek için çeşitli kavramlar kullanarak her defasında Kuşu önce yemeğine ardından da yuvasına ulaştırmayı başarmıştık.

Kuş oyununun 1. seviyede belli bir açıya göre yön belirlemeyi ve 2. ve 3. seviyelerde eğer / değilse komutlarını kullanmayı öğrendik.

4. ve 5. seviyelerde x ekseninde sayıları okuyup < (küçüktür) ve > (büyüktür) işaretleri ile koşul oluşturmayı öğrendik.

6. ve 7. seviyelerde karar vermemizi sağlayan eğer, değilse eğer ve değilse komutunu gördük.

8, 9 ve 10. seviyeler biraz daha uğraş gerektiren seviyelerdi. Özellikle 10. seviye daha dikkatli düşünmeyi gerektiren bir bölümdü.

Bu dersimizde yeni bir etkinlikle birlikte yeni kavramlar öğrenecek ve kodlamaya Blocky Kaplumbağa ile devam edeceğiz.


2- Kaplumbağa Matematikten Anlar mı?

Blockly uygulamamızı açalım ve aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda ilk 3 bölümü tamamlayalım.

Blockly bölümlerinden kaplumbağa bölümünü açalım. Kaplumbağa bölümünde kodlamanın önemli yapılarından biri olan döngü mantığını öğreneceğiz.

1. seviyeyi açtığımızda ortada duran kaplumbağa ile bizden istenen şekilleri çizeceğiz.

1. seviyede kareyi nasıl çizdirirsiniz?

Biraz inceleyin. Denemelerinizi yapın ve Programı çalıştır düğmesine tıklayın.

Dikkat ettiyseniz bloklar gruplanmış halde duruyor. Kaplumbağa ve Döngüler yazan yere tıkladığınızda her birine ait ayrı bloklar olduğunu göreceksiniz.

Hem Kaplumbağa hem de Döngüler grubundaki blokları kullanarak bir kare çizin. Denemekten çekinmeyin.

2. ve 3. seviyelerdeki şekilleri çizmeye çalışın. Açıya ve yeni gelen renk bloğuna dikkat etmeyi unutmayın.

İlk 3 seviyeyi iyice kavrayıncaya kadar tekrar edin.


3- Kaplumbağa Gezintiye Çıkıyor

4. seviye ile beraber yeni bloklar karşımıza çıkıyor. Kalemi Kaldır bloğu ile farklı yerlerdeki şekillerin de çizilmesini sağlayabiliriz.

4. seviye ve sonraki diğer seviyeleri verilen yönergelere göre dikkatlice yapmaya çalışalım.

Yaptığımız her seviyeyi tekrar yaparak iyice kavrayalım.

10. seviyede keşfedebileceğiniz bir çok blok var. Burada bir hatırlatma yapalım. EBA’da açılan Blockly ile https://blockly.games/ adresinden açılan uygulama arasında bazı farklılıklar var. Bu farklılıklardan biri de Kaplumbağa bölümünün 10. seviyesindeki farklılıktır.

EBA’da yer alan uygulamada 10. seviyede sadece yeni bloklar yer almakta. https://blockly.games/ adresinde yer alan uygulamada ise 10. seviyeye “Galeriye Bakın” butonu eklenmiş. Bu butona bastığınızda başka kullanıcılar tarafından 10. seviyede yapılan bir çok animasyonu bulabilir ve kodlarını inceleyebilirsiniz.


Kaplumbağa bölümünün çözümlerini görmek için tıklayın.

Bu konuda hazırlanmış bir sunu yok!

Bu konuda hazırlanmış bir test yok!

Yorum yaz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir