Kuş Gibi Uçuyorum konusunda; Blockly Kuş Oyunu ile doğrusal mantık ve yönlendirmeler, döngü yapısının ve karar mantık yapısının çalışma biçimi anlatılmaktadır.

1- Labirentten Nasıl Çıktık

Bir önceki bölümde neler öğrendiğimizi hatırlayalım:

Bir önceki dersimizde Blockly ile Labirent oyunu oynamıştık. Labirent oyununun seviyelerini geçmek için çeşitli kavramlar kullanarak her defasında labirentten çıkmayı başarmıştık.

Bu seviyeyi iki kod satırı ile tamamlamıştık. Her seviyede kod satırlarımız artarak devam etmişti. Çözüme ulaşmamızı sağlayan kod satırlarının sayısı bazen artabilir, bazen de programlamanın çeşitli özelliklerden yararlanarak daha az kod satırı ile çözüme ulaşabiliriz.

Labirent oyununun 1.ve 2. seviyelerinde ilerle, sağa dön ve sola dön komutlarını kullanmayı öğrendik.

3. ve 4. seviyelerde birden fazla tekrar eden komutlarda döngüleri kullanmayı öğrendik.

5. seviyede de döngülerin farklı kullanım şekillerini görürken 6. seviyede karşımıza çıkan durumlara göre karar vermemizi sağlayan eğer komutunu gördük.

8, 9 ve 10. seviyelerde zorluk seviyesi artarak giden bölümlerden oluşuyordu. 10. seviye oldukça zordu ve çözümleyebilmek için uzun süre uğraşmanız gerekmiş olabilir.

Şimdi yeni bir etkinlikle birlikte yeni kavramlar öğrenip blockly ile kodlamaya devam edeceğiz.


2- Kısa Yolu Buluyorum

Öncelikle https://blockly.games adresini açalım. Blockly bölümlerinden Kuş oyununu açalım. Aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okuyalım. Resimlerin üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.

Kuş oyununu açtıysak 1.seviyeyi ekrandaki yönergeye göre çalıştıralım.

Oyunun 2. ve 3. seviyelerinde “Eğer yap” ve “değilse” ifadeleri karşımıza çıkıyor.

Eğer yap ifadesi bir şart gerçekleştiğinde yapılacak işlemler için kullanılır.

Değilse ifadesi ise belirlenen şartın gerçekleşmemesi (tersi) durumunda yapılacak işlemler için kullanılır.


3- Haydi Kuş Yuvaya

4. seviyeden itibaren açıklamayı da dikkate alarak tüm seviyeleri çözmeye çalışalım.

Yuvanın altında yer alan konum değerlerine dikkat edelim, buradaki sayıya göre bloğumuzu düzenleyelim.

Bölümü bitirince çıkan kodları inceleyelim.

Tüm seviyeleri dikkatlice yapalım, koşul ifadeleri olan Eğer yap ve değilse bloklarını kavrayıncaya kadar tekrar edelim.


Kuş bölümünün çözümlerini görmek için tıklayın.

Bu konuda hazırlanmış bir sunu yok!

Bu konuda hazırlanmış bir test yok!

Yorum yaz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir